پپتاید درمانی

فواید پپتاید درمانی چیست؟

پپتاید درمانی در سال‌های اخیر به دلیل مزایای فراوانی که بر روی سلامت افراد دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما پپتید درمانی چیست؟ آیا راه‌حل مناسبی برای کاهش نگرانی‌های سلامتی و تندرستی شماست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

پپتاید چیست؟

پپتایدها رشته‌ای از مولکول‌هایی هستند که اسیدهای آمینه نامیده می‌شوند و ˮبلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند. پپتیدها پروتئین‌های کوتاهی هستند که طول آن‌ها حدود 2 تا 100 اسید آمینه است.

پروتئین‌ها زنجیره‌های بلندی از اسیدهای آمینه هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند. پپتیدها زنجیره‌های بسیار کوچک‌تری از اسیدهای آمینه هستند، به این معنی که آن‌ها خواص مشابه زیادی دارند اما دقیقا یک چیز نیستند. از آنجایی که پپتیدها کوچک‌تر و چگالی کمتری نسبت به پروتئین‌ها دارند، به نظر می‌رسد که راحت‌تر توسط بدن جذب می‌شوند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا راحت‌تر به روده‌ها و پوست نفوذ کنند و اجازه ورود سریع‌تر به جریان خون را می‌دهد.

بدن شما پپتیدهایی می‌سازد که عملکردهای مهمی را در برخی از ضروری‌ترین فرآیندهای بدن شما انجام می‌دهند. به عنوان مثال، انسولین یک هورمون پپتیدی با طول 51 اسید آمینه است که به سلول‌های شما کمک می‌کند تا قندها را از غذای شما برای متابولیسم دریافت کرده و در کبد ذخیره کنند.

محققان از سال 1921 بر روی توسعه پپتیدها به عنوان درمان برای برخی مشکلات پزشکی کار کرده‌اند. در واقع انسولین اولین پپتیدی بود که در آزمایشگاه توسط دانشمندان ساخته شد (به نام پپتید مصنوعی) و از آن زمان برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 1 استفاده می‌شود.

داروهای پپتیدی نسبت به سایر داروها مزایای زیر را دارند:

  • انتقال آسان‌تر دارو به محل موردنظر در بدن
  • عوارض جانبی کمتر
  • ایمنی بیشتر زیرا وقتی بدن شما آن‌ها را تجزیه می‌کند، محصولات جانبی آن‌ها آمینو اسیدهایی هستند که بدن شما می‌تواند آن‌ها را بازیافت کند.

مطالعات نشان می‌دهد که برخی از پپتیدها برای پوست، ماهیچه‌ها و حتی وزن شما نیز فوایدی دارند. بنابراین برای دهه‌ها، شرکت‌ها آن‌ها را در محصولات مراقبت از پوست و مکمل‌های غذایی قرار می‌دهند که می‌توانید بدون نسخه تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ویونا نمونه کارهای بیشتری از ما ببینید!

فواید کلی

پپتید درمانی فواید زیادی دارد و می‌تواند به بیماران زیادی کمک کند:

  • کاهش چربی توده عضلانی
  • ایجاد وزن سالم
  • کاهش کلسترول
  • افزایش سلامت قلبی عروقی
  • افزایش تراکم استخوان
  • کمک به باروری
  • افزایش سیستم ایمنی
  • تنظیم فشار خون
  • کاهش التهاب

پپتید درمانی می‌تواند توانایی‌های ورزشی شما را بهبود بخشد و باعث افزایش سلامت روحی و جسمی شما شود.

پپتاید درمانی
رنگ مو استخوانی صدفی

رنگ مو استخوانی صدفی سال 2024

طرح رنگ مو استخوانی صدفی معمولاً پایه‌ای از رنگ‌های بلوند کرمی و کم‌رنگ دارد که با رنگ‌های ظریف صورتی، هلویی و اسطوخودوس همراه شده‌انداین سایه‌های پاستلی ظریف را به تقلید از صدف‌های دریایی و با دقت لایه‌بندی و ترکیب می‌کنند تا کیفیت درخشانی ایجاد کننددر نتیجه، آن را باید رنگ مویی چندبُعدی و درخشان بدانیم که نور را به زیبایی جذب می‌کند.

فواید برای پوست

  • تحریک تولید کلاژن
  • تقویت سد پوستی
  • افزایش الاستیسیته و استحکام پوست
  • تسهیل ترمیم و التیام پوست
  • کاهش التهاب و قرمزی
  • محو کردن لکه‌های پوست

بدن شما چند نوع پپتید در پوست شما تولید می‌کند، از جمله پپتیدهای ضد میکروبی (AMPs) که به شما در مبارزه با باکتری‌ها، بهبود زخم‌ها و ایجاد یک سد قوی پوستی کمک می‌کند. اگر پوست شما خیلی کم یا بیش از حد پپتید ضد میکروبی تولید می‌کند، ممکن است پسوریازیس، اگزما، روزاسه یا آکنه داشته باشید. لوسیون‌ها و سرم‌هایی که حاوی پپتید ضد میکروبی هستند می‌توانند به بازگرداندن سد پوستی و کاهش تورم و قرمزی در افراد مبتلا به پسوریازیس یا اگزما کمک کنند. همچنین، پپتیدهای ضدمیکروبی می‌توانند به جلوگیری از عفونت منافذ پوست و ایجاد آکنه توسط باکتری‌ها کمک کنند و همچنین به افراد مبتلا به دیابت که زخم دارند کمک می‌کند تا بهتر و زودتر بهبود پیدا کنند.

شما معمولا برای تهیه داروهای حاوی این پپتیدها نیاز به نسخه دارید، بنابراین اگر علاقه‌مند به امتحان یکی از آن‌ها هستید با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه پپتایدها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانیم ؟

آیا تصمیم گرفته‌اید از محصولات پپتیدی برای پوست خود استفاده کنید؟ آیا می‌دانید بهترین راه برای افزودن پپتیدها به برنامه روزانه خود چیست؟ پپتیدها فوق‌العاده همه‌کاره هستند. در این‌جا نحوه افزودن یکپارچه پپتیدها به روتین روزانه مراقبت از پوست آمده است:

صبح یا عصر: زمان استفاده کاملا به شما بستگی دارد! توصیه می‌کنیم هم در روز و هم در شب از محصولات پپتیدی استفاده کنید. از یک سرم پپتیدی یا مرطوب‌کننده در صبح استفاده کنید تا از پوست خود در برابر استرس‌های محیطی روزانه محافظت کنید. شب‌ها از یک مرطوب‌کننده پپتیدی استفاده کنید تا پوست مرطوب شود و صبح روز بعد با پوستی بسیار نرم از خواب بیدار شوید.

پوست خود را آماده کنید: همیشه با یک پاک‌کننده ملایم شروع کنید تا ناخالصی‌ها را از بین ببرید و پوست خود را برای جذب پپتیدها آماده کنید.

یک لایه محصول پپتیدی بر روی پوست بمالید: اگر از سرم پپتیدی استفاده می‌کنید، بعد از تمیز کردن پوست، آن را به محل موردنظر بمالید. سرم‌ها سبک هستند و برای نفوذ عمیق طراحی شده‌اند، بنابراین باید در نزدیک‌ترین فاصله به پوست استفاده شوند. با استفاده از یک مرطوب‌کننده پپتیدی پوست خود را بیشتر آبرسانی کنید.

رمز نتیجه‌گیری از پپتیددرمانی، ثبات در مصرف است: مانند بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، شما باید از پپتیدها به طور منظم و برای مدت طولانی استفاده کنید تا بیشترین سود را برای پوست شما داشته باشد.

ترکیب پپتیدها با سایر محصولات مراقبت از پوست: پپتیدها مراقبت از پوست را به خوبی انجام می‌دهند. نمونه‌هایی از محصولاتی که بهتر است همراه با پپتیدها مصرف شوند شامل پپتیدهایی با آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C برای افزایش روشنایی پوست، رتینوئیدها برای جلوگیری از پیری پوست یا اسید هیالورونیک برای آبرسانی پوست است.

به واکنش پوست خود توجه کنید: در حالی که اکثر مردم بدون هیچ مشکلی از پپتیدها استفاده می‌کنند، اما همیشه به نحوه واکنش پوست خود توجه کنید. در صورت بروز تحریک، دفعات استفاده از آن را کاهش دهید یا در صورت ایجاد عوارض شدید، مصرف آن را متوقف کنید و در صورت نیاز با متخصص پوست مشورت کنید.

پپتاید درمانی

فواید پپتایدها برای مو

برخی از پپتیدها می‌توانند به رشد موها کمک کنند و آن‌ها را ضخیم‌تر و سالم‌تر نمایند. به عنوان مثال، پپتیدهای کلاژن مانند GHK-Cu می‌توانند به رشد بیشتر مو در افرادی که دارای ریزش موی با الگوی مردانه هستند کمک کنند.

شما می‌توانید این پپتیدها را به عنوان سرم بخرید و مستقیما روی پوست سر خود بمالید. گزینه‌های دیگر شامل مکمل‌های پپتید کلاژن به شکل پودر یا قرص و فولیتین است.

نحوه استفاده صحیح برای رشد مو

پپتیدهای موضعی برای رشد مو مستقیما روی پوست سر و موی شما استفاده می‌شود. نمونه‌هایی از محصولات پپتیدی موضعی عبارتند از نرم‌کننده‌ها، ماسک‌های مو، سرم‌ها و شامپوها.
هر یک از محصولات پپتیدی موضعی با دستورالعمل‌های خاص خود ارائه می‌شوند که سازنده آن را تعیین می‌کند. ضروری است که دقیقا طبق دستورالعمل از این محصولات استفاده کنید. استفاده بیش از حد از محصولات پپتیدی می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. اگر بعد از استفاده از یک محصول پپتیدی دچار عوارض جانبی شدید، باید استفاده از آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.
پپتیدها با سایر مواد مراقبت از مو تداخل منفی ندارند و برخی از آن‌ها حتی می‌توانند اثربخشی پپتیدها را افزایش نیز دهند. درمان‌های مبتنی بر پپتید برای ریزش مو فقط باید تحت راهنمایی یک پزشک متخصص یا متخصص پوست متخصص در درمان بیماری‌های مو استفاده شوند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ویونا نمونه کارهای بیشتری از ما ببینید!

رنگ ایگورا چیست ؟

کلام آخر

خدمات پپتاید تراپی یا پپتاید درمانی مو و پوست در سالن زیبایی ویونا ونک در فضایی آرام و بهداشتی انجام می گردد. همچنین خدمات فشیال و جوانسازی پوست ارایه می گردد.

ناخن مصنوعی طرح بلک گولد

ناخن ستاره‌های صورتی

برای کسانی که عاشق رنگ صورتی هستند این طرح ناخن مصنوعی می‌تواند بهترین گزینه باشد. بدون شک با انتخاب این طرح احساس تازگی و سرزندگی خواهید کرد. می‌توانید بر روی ستاره‌های صورتی رنگ از نگین‌های کوچک مخصوص ناخن هم استفاده کنید تا جذابیت این طرح ناخن مصنوعی را د صد چندان کنید.

مشتریان ویونا

سالن-زیبایی-ویونا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تعیین وقت