کراتین مو ویونا

مهمترین نکات کراتین و صافی مو

مهمترین نکات کراتین و صافی مو

کراتین ماده اولیه ساختاری است که لایه بیرونی پوست، مو و ناخن شما را می­سازد. همانطور که می دانید کراتین خانواده­ای از پروتئین­های ساختاری فیبری است. کراتین مو ها را سالم و براق می­کند، اما پروتئین آن در موهای فر ضعیف­تر است که منجر به ایجاد وز و خشکی مو می­شود. کراتین مو در زیبایی ما تاثیر زیادی دارد.

این درمان چیزی نیست جز یک فرآیند شیمیایی که در آن متخصصان سالن از پروتئین برای پوشاندن تارهای مو استفاده می­کنند تا آن­ها را براق و صاف کنندکراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن شما را می­ سازد. کراتین همچنین در اندام­ها و غدد داخلی شما یافت می­شود. کراتین یک پروتئین محافظ است که نسبت به انواع دیگر سلول‌هایی که بدن شما تولید می‌کند، کمتر مستعد خراش یا پارگی است.

کراتین مو چیست ؟

کراتین را می­توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف به دست آورد و به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی مو استفاده کرد. از آنجایی که کراتین بلوک ساختاری موی شماست، برخی افراد بر این باورند که مکمل‌ها، محصولات و درمان‌های کراتین می‌توانند به تقویت مو و سالم‌تر به نظر رسیدن مو کمک کنند.

درمان کراتینه مو یا کراتین مو فرآیندی است که به صاف کردن موهای وز یا آسیب­دیده کمک می­کند. درمان‌های کراتینه مو، درمان‌های پروتئینی شیمیایی هستند که موهای شما را براق و ابریشمی می‌کنند و در عین حال موخوره را کاهش می‌دهند.

کراتین پروتئینی است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می­کند. این پروتئین به افزایش استحکام مو، پوست و ناخن کمک می­کند.

کراتین مو ویونا

ساختار الیاف مو

الیاف مو از سه ناحیه اصلی تشکیل شده است:

این قسمت در هسته فیبر مو قرار دارد و فقط در موهای ضخیم­تر دیده می­شود. 

این بخش جزء اصلی مو است و حاوی پروتئین است.

این لایه بیرونی محافظ نازک از سلول­های کراتینه شده تشکیل شده است که مانند فلس روی هم قرار دارند.

در داخل قشر، کراتین با کمک پیوندهای شیمیایی مانند پیوند یونی، پیوند دی سولفیدی و پیوند هیدروژنی، یک زنجیره مارپیچ بلند را تشکیل می­دهد. گروه‌هایی از این رشته‌های مارپیچ رشته‌هایی را تشکیل می‌دهند که بخش عمده‌ای از قشر را تشکیل می‌دهند. مواد شیمیایی موجود در درمان­های کراتینه مو، رشته­های کراتینه را هدف قرار داده و شکل آن­ها را تغییر می­دهد.

در طول درمان کراتینه مو، یک آرایشگر یک محصول مبتنی بر کراتینه را روی موها اعمال می‌کند و سپس از یک اتو برای صاف کردن موها استفاده می‌کند.

بسته به ضخامت یا طول مو، از آن­جایی که مواد شیمیایی در مو پخش می­شوند، اتصال عرضی رشته های کراتینه را تغییر می­دهند. ترکیبی از مواد شیمیایی، سشوار کشیدن و اتو کردن صاف، اتصال عرضی را تسریع می­کند و موهای مجعد یا موج­دار را صاف می­کند.

صافی مو سالن زیبایی ونک

انواع کراتین مو

اگرچه چندین نوع درمان کراتینه وجود دارد، اما در سطح ابتدایی، همه آن­ها شامل تزریق کراتین به نواحی متخلخل و فرو رفتن در فولیکول مو برای قوی‌تر کردن مو می‌شوند.

نتایج درمان کراتینه می­تواند تا چهار ماه دوام داشته باشد و متخصصان ممکن است ترکیبات فرمول را متناسب با نیاز و نوع موی شما تغییر دهند. انجام کراتین مو بسته به ضخامت و بافت مو، طول مو و فرمول درمانی مورد استفاده می­تواند حدود سه تا پنج ساعت طول بکشد.

بهترین رنگ مو استخوانی دودی سال ۱۴۰۲

انواع کراتین مو

1- کراتین مو با سزان

این درمان بدون فرمالدئید و طبیعی­ترین درمان کراتینه مو است. سزان برای کسانی که موهای زیبا دارند بهترین انتخاب است زیرا نه تنها موخوره را از بین می­برد بلکه تارهای آسیب­دیده را نیز تقویت می­کند. اگر موهای رنگ شده دارید، از این روش استفاده نکنید. اما بعد از انجام کراتین سزان، می­توانید موهای خود را رنگ کنید.

2- کراتین مو با برزیلی

این روش یکی از اولین درمان‌های کراتین مو است که در سال 2005 در برزیل توسعه یافت. کراتین موی برزیلی پرهزینه است، اما بسیار ارزشمند است، زیرا با پوشاندن رشته‌های مو در یک لایه پروتئینی محافظ، موخوره را کاهش داده و کوتیکول مو را صاف می‌کند. نتایج این درمان تا نود روز باقی می­ماند.

3- کراتین موی تریسولا و تریسولا پلاس

این روش­ها سریع­ترین کاربرد را در تمام درمان­های کراتینه مو دارند. این درمان‌ها برای کسانی که موهای ضخیم و آسیب‌دیده یا موهای رنگ‌شده دارند ایده‌آل است. این درمان باعث می­شود موها قابل کنترل باشند، در شرایط آب و هوایی مرطوب و گرم به خوبی حفظ شوند و رنگ مو را روشن نمی­کنند

رنگ مو استخوانی دودی

رنگ موی استخانی دودی

رنگ موی استخوانی برخلاف سایر طیف‌های رنگ بلوند، زرد نیست و حالت طلایی ندارد. رنگ موی استخوانی بسیار زیبا و پرطرفدار است و می‌توان با فرمول‌های متفاوتی به این رنگ دست یافت.

4- کراتین مو جاپزیلیان

جاپزیلیان با ترکیب سیستم صاف کردن مو ژاپنی با کراتین برزیلی، اثرات طولانی مدتی نسبت به سایر درمان­های کراتین ارائه می­دهد. کراتین مو جاپزیلیان بیست و چهار هفته بیشتر از کراتین برزیلی ماندگاری دارد!

5- کراتین موی اکسپرس

این روش یک درمان کوچک است که شامل استفاده از کراتین برای مو به صورت سرم و سپس تکمیل آن با استفاده از اتو صاف و سشوار است. کراتین موی اکسپرس برای خانم‌هایی که موهای وز دارند و می‌خواهند موهایشان را حالت‌پذیرتر کنند، عالی است. نتایج این درمان حدود یک ماه و نیم باقی می­ماند.

مزایای استفاد از کراتین مو

افرادی که از کراتین روی موهای خود استفاده می­کنند، موهای صاف­تری خواهند داشت. بسته به اینکه در ابتدا مو۳های شما سالم هستند یا خیر، ضخامت طبیعی موهای شما چقدر است و از چه نوع درمان کراتینه استفاده می­کنید، تاثیرات کراتین می­تواند بسیار متفاوت باشد. کراتین با صاف کردن سلول‌هایی که روی هم قرار می‌گیرند تا رشته‌های موی شما را تشکیل دهند، عمل می‌کند. لایه­های سلولی که کوتیکول مو نامیده می­شوند، کراتین را جذب می­کنند و در نتیجه موها پر و براق به نظر می­رسند. کراتین همچنین وز بودن موهای مجعد را کمتر می‌کند، حالت دادن آن را آسان‌تر می‌کند و مو از نظر ظاهری صاف‌تر می‌شود.

بهترین روش انتخاب رنگ مو چیست ؟

معایب استفاده از کراتین مو

  • در این درمان از ماده شیمیایی فرمالدئید استفاده می­شود و می­تواند در افراد حساسیت­زا باشد.
  • از آنجایی که درمان کراتین حاوی مواد شیمیایی است، بنابراین اگر خودتان در خانه از آن استفاده کنید، ممکن است به پوست و موی خود آسیب برسانید.
  • اگر آرایشگر شما به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، می­تواند به مو یا پوست شما آسیب برساند، زیرا در این روش از گرمای زیاد و مواد شیمیایی استفاده می­شود، بنابراین یک آرایشگر مجرب برای این کار ضروری است.
  • به خاطر داشته باشید که درمان­های صاف­کننده کراتینه فقط باید توسط متخصصین مو انجام شود، زیرا حاوی مواد شیمیایی قوی است که در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است به موهای شما آسیب برساند.
  • بسته به نوع موی شما، درمان کراتینه می­تواند بین دو تا چهار ماه ماندگاری داشته باشد. از آنجایی که درمان­های کراتینه پرهزینه هستند و نیاز به نگهداری دارند، هزینه ­ها می­تواند به سرعت افزایش یابد. قبل از این که تصمیم به استفاده از کراتین مو داشته باشید، به هزینه­ های آن فکر کنید. کراتین مو روش درمانی پرهزینه و گرانی است.

مراقبت­های بعد از کراتین مو

پس از درمان کراتینه مو، فرد باید حداقل به مدت 2 روز از شستن موهای خود اجتناب کند. انجام کارهای زیر نیز ممنوع است:

  • موهای خود را سفت نبندید
  • از شامپو و نرم­کننده­های بدون سولفات استفاده کنید
  • از قرار دادن موهای خود در معرض آب نمک یا آب کلردار خودداری کنید

افراد باید از شستن بیش از حد موهای خود اجتناب کنند، زیرا این کار می­تواند درمان کراتینه را از بین ببرد. در عوض سعی کنید موها را هر 3 تا 4 روز یکبار با آب ولرم بشویید و نه داغ. استفاده از یک نرم کننده نیز می­تواند به محافظت از مو و حفظ رطوبت آن کمک کند.

هنگام سشوار کشیدن، برای جلوگیری از آسیب رساندن به مو، از دمای کمتری استفاده کنید و قبل از استفاده از هر ابزار حالت­دهنده داغ، از یک محصول محافظ حرارت استفاده کنید.

همچنین توصیه می­شود حداقل تا 2 هفته پس از کراتینه درمانی، از رنگ کردن مو خودداری کنید. این امر به جلوگیری از آسیب به مو کمک می­کند.

اثرات درمان­های کراتینه مو می­تواند 12 هفته یا بیشتر باقی بماند. با این حال، نتایج در نهایت محو خواهند شد و فرد برای حفظ موهای صاف باید درمان را تکرار کند.

منابع :

مشتریان ویونا

رنگ-مو-متناسب-با-سن
مو

بهترین روش انتخاب رنگ مو

شما با توجه به رنگ پوست خود می‌توانید رنگ‌ مو مناسب چهره‌تان انتخاب کنید، که شما را جذاب‌تر و زیباتر نشان دهد.
رنگ مو استخوانی صدفی
پاکسازی و مراقبت از پوست

رنگ مو استخوانی صدفی

رنگ مو استخوانی صدفی ترکیبی فریبنده از رنگ‌های ملایم و یادآور رنگ‌های ظریف صدف‌های دریایی است. آن را باید ترکیبی پیچیده از ته‌رنگ‌های گرم و ...
کراتین مو ویونا
تراپی مو

مهمترین نکات کراتین و صافی مو

برای زیبایی، درمان و تقویت موهای خود حتما از بهترین متد کراتین مو استفاده نمایید. در این مقاله با انواع کراتین آشنا شوید.
سالن-زیبایی-ویونا

ما فکر کردیم بد نیست خلاصه‌ای از مدل‌ها و مدل‌های موی افراد مشهور در سال 2023 را به شما ارائه دهیم. در سایت Fabbon لیست کامل آن آورده شده است.

 

اگر بخواهیم به این سوال که پیگمنتیشن چیست، پاسخ دهیم، باید بگوییم که میکروپیگمنتیشن یک روش آرایش دائم است که با استفاده از دستگاه‌های استاندارد مانند دستگاه پیچی و وسایل یک‌بار مصرف استریل، یک آرایش همیشگی را به کاربر هدیه می‌دهد.

بالیاژ کلمه ای فرانسوی به معنای “جارو کشیدن” است، مانند حرکت رفت و برگشتی فرچه رنگ مو برای ایجاد هایلایت روی مو. این روش تکنیکی است که با دست آزاد، رنگ روش روی بخشی از موها زده شده و طی یک شیب ملایم از تیره به روشن به سمت انتهای مو حرکت می کند. این روش به موهای شما بعد می دهد و آن را پرپشت تر نشان می دهد.

اسکرول به بالا
تعیین وقت